Snabb och bra service, det är drivkraften för Johansson Rör. Med hjälp av fasta priser och ett tillmötesgående arbetssätt stärker Johanssons rör sin position på marknaden. – Med kundens krav och önskemål i fokus gör vi våra kunder nöjda, säger Simon Lindgren, platschef i Skellefteå.
Med fokuset inställt på att serva och hjälpa företag samt privatpersoner med allt inom vvs växer sig Johanssons Rör allt starkare i Skellefteå.
– Vi har mycket fokus på att vi ska må bra i arbetet och det gör vi när kunderna är nöjda. Bra service är därför väldigt viktigt, vilket ger nöjda kunder och en väldigt bra arbetsmiljö, säger Simon Lindgren, som sedan två år tillbaka är platschef på Johanssons Rör i Skellefteå.
Johanssons rör erbjuder det mesta inom vvs – allt från små reparationsarbeten till stora och komplexa kyl- och värmelösningar för större fastigheter. Till viss del jobbar företaget med löpande serviceavtal, exempelvis vid jobb mot bostadsrättsföreningar, reparation samt underhåll av fastigheter. Men de erbjuder även fast pris, alltså att priset på fakturan är överenskommet innan uppdraget utförs.
– Det gör vi helt enkelt för kundens trygghet. På så sätt blir det sällan missförstånd, utan det är raka och tydliga rör, säger Simon Lindgren.
Att jobba med fast pris är en del i Johanssons Rörs satsning mot att ha så bra service som möjligt.
– För oss innebär bra service att man som kund snabbt får svar på olika frågor, exempelvis prisfrågor, och förslag till bra lösningar. Att vi svarar i telefon. Att vi hjälper till så gott vi kan. Kan vi inte lösa det själva använder vi vårt stora nätverk och ser till att hjälpa till på det sättet, säger Simon Lindgren och fortsätter:
– Men det kanske viktigaste med en bra service är att vara tillgängliga med så kort varsel som möjligt och vi har en filosofi att utföra jobbet så snabbt vi kan. När det behövs att vi är skyndsamt på plats så ska vi kunna vara det och det klarar vi i regel alltid av, säger Simon Lindgren.