Nystart för Marknadsföreningen

Marknadsföreningen x
Pressbild, fr. v: Lisa Bergsten, Anki Hogdahl, Annica Öhman, Jenny Hultdin Forslund, Peter Westermark och Julia Åshjelm

Marknadsföreningen i Skellefteå har utsett en ny styrelse. Uppdraget är att leverera medlemsnytta genom kunskap, inspiration och nätverkande.  Målsättningen är att engagera alla som i någon form arbetar med marknadsföring och kommunikation i Skellefteå.

– I en tid med snabba förändringar både i omvärlden och i vår egen region behövs ett
värdeskapande nätverk för de som arbetar med marknadsföring och kommunikation, säger
Annica Öhman som är nyvald ordförande i Skellefteå Marknadsförening.

Föreningen, som funnits sedan början av 2000-talet, hamnade på paus under pandemin. En undersökning som genomfördes tidigare i år bland befintliga medlemmar och näringslivet i Skellefteå visade på en stark efterfrågan på möjligheter till nätverkande, erfarenhetsutbyte och samarbete.

– Det är tydligt att våra medlemmar vill ha en förening som är med och driver utvecklingen inom området framåt, och det är precis vad vi som styrelse nu kommer att fokusera på, säger Annica.

Den nya styrelsen representerar både det privata och offentliga näringslivet och består av Annica Öhman, Visit Skellefteå; Lisa Bergsten, OhMy; Peter Westermark, Henson; Jenny Hultdin Forslund, AM Group; Anki Högdahl, Skellefteå Kraft och Julia Åshjelm, Nordvestor.

Med en tydlig riktning för föreningen är nu planeringen för kommande medlemsträffar för 2025 i full gång. Avgående ordförande Therese Kreisel är nöjd med vad tidigare styrelse verkat för och känner stark tillförsikt i hur den nya styrelsen kan nyorientera och utveckla föreningen framåt.

– Vid vår första medlemsträff 2025 kommer vi att erbjuda en nationell föredragshållare som berättar om hur vi som företag och organisationer kan nå ut med våra budskap med hjälp av PR, avslutar Annica Öhman.

Föregående artikelMellopepp med Skellefteå Musikkår och Sonja Aldén
Nästa artikelMiss Li till Summertime 2025