My Home – My Team

Native bild My

Skellefteå AIK har startat jakten på att få lyfta Le Mats pokal. Då drar också platsens slutspelkampanj i gång. En kampanj som fått namnet ”My Home – My Team”.

Skellefteå är mitt i en stor förändring och under 2023 ökade befolkningen med 1009 personer och många av dessa kommer från andra länder. Inkludering har sedan platsvarumärkets bildande varit en av kärnfrågorna, därför känns denna kampanj mitt i prick.

– En av de största utmaningarna i vår plats förändring är den sociala hållbarheten. Därför har vi skapat en kampanj för att lyfta våra nyinflyttades intresse för den kanske mest profilerade sporten i Skellefteå, säger David Ekström, kommunikatör på marknadsenheten.
Namnet på kampanjen, som är på engelska, är ”My Home – My Team”. Ett enkelt, men välkomnande, budskap på fyra ord.

– De nyinflyttade har fått ett nytt hem och kan vara supporter till ett lag på platsen de valt att komma till och på så sätt komma in i en gemenskap som genomsyrar stora delar av bygden. Föreningar i olika former är en viktig nyckel i inkludering, både på plan och arrangemangen utanför plan. Det kan vara en plats att knyta nya kontakter, skaffa nya vänner och det kan bidra till ett socialt liv. En plats där man kan skapa en gemenskap med likasinnade – eller helt enkelt upptäcka något nytt. En miljö där alla är välkomna oavsett vem du är och var du kommer ifrån, fortsätter David Ekström.

En websida riktad till nya supportrar, där sporten ishockey och klubben presenteras, är kopplad till kampanjen. https://skelleftea.se/myhome-myteam

Föregående artikelVidde Snow Mobility väljer Skellefteå Kraft som partner
Nästa artikelRobin Kadir till Summertime